02 September 2011

Painting course at Sofisticake


I was thrilled to attend a course at Sofisticake with Malene, who is an educated Royal Copenhagen painter. I hope there´ll be a part II, III and more, because it was extremely interesting and she´s a great teacher.




We practiced basic stroking-techniques - really difficult although it looked so simple when she demonstrated.





 Most important - the course gave me lots of inspiration to carry on at home. These are painted with Wiltons white icing colour.


 

Taking a break from stroking...



-And taking it a bit further - just to see if i could. This is an image of Mads Stage (hence the initials on the heart), painted on the cookie with a picture lying beside me. This attempt is good enough for me - Note to self; Never say you can´t.





I tried out roses too...

There´s room for improvement, but i did surprise myself with these ones and
i´m looking forward to refine my efforts. I´ll definately get on with practising!
First step will be shopping for better brushes and lots of coloured dusts.
Hope you like them :)





11 comments:

  1. I love them!!!! I wish someone would teach a class like that here. I have been searching for books and found some Tole Painting tutorials. May I ask how exactly you painted the rose? Thank you! Dana

    ReplyDelete
  2. Hold nu op, hvor er de bare smukke PiaMarianne.
    Kh Susanne

    ReplyDelete
  3. Hold da lige op, hvor er de smukke.
    Det der kursus ...Hvor og Hvad ? Jeg har faktisk kigget efter et lign. kursus. Men jeg synes da kun jeg kan finde Kage og Cupcake kursus.

    ReplyDelete
  4. Dana: The word was tole painting, thanks! :) I´ll see if i can find some good, easy designs. For the roses, i started with painting 2 circles and then i painted the centres with a dark red and....painted here and there untill it looked like the image i had beside me, not knowing at all what i was doing :D

    Susanne (Kagehimlen) Det er hos Sofisticake og det er i Roskilde, klik evt. på linket i teksten :)

    ReplyDelete
  5. Fantastiske "malerier". Jeg synes nu, at du var ret dygtig i forvejen. Jeg er dog vildt ærgelig over, at jeg ikke havde set det kursus, for det var da et jeg rigtig gerne ville have deltaget i. God søndag!

    ReplyDelete
  6. Wauw.... Wauw. Jeg er helt mundlam. Jeg er især helt imponeret over Mads Stage cookien. Hold da op du er dygtig.

    ReplyDelete
  7. wow,hvor er det smukt. Ønsker jeg havde disse evner.

    ReplyDelete
  8. Mange tak skal i have, jeg er glad for at i kan lide dem.
    Camilla; Jeg hører Sofisticake om de er friske på en omgang mere, jeg ved de overvejer det.

    ReplyDelete
  9. Hej igen...

    Stadig overvældet over dine smukke cookies.. Så flotte.

    den sidste med roserne, hvilken cutter har du brugt til den?? Kan rigtig godt lide den form..

    Kh Susanne (suswis)

    ReplyDelete
  10. Tak Susanne - Det er en Orchard-cutter:
    http://www.cakecraftshop.co.uk/shop/products/id/orcp2.htm

    ReplyDelete